Zwembad de Waterlinie op tv over MyFrog zwemschoen

Zwembad de Waterlinie op tv over MyFrog zwemschoen

Afgelopen zaterdag (3 maart 2018) was Zwembad de Waterlinie te zien in RTL programma Lifestyle Experience. RTL maakte een item over de zwemschoen MyFrog, waar we tijdens onze zwemlessen mee werken.

Zwemschoen MyFrog

Zwemscholen zijn tegenwoordig steeds innovatiever in het zwemonderwijs. Een voorbeeld hiervan is het gebruiken van de zwemschoen MyFrog. Zwembad de Waterlinie gebruikt deze schoen nu al een tijdje. Het is een zwemschoen die zorgt voor een grotere stuwkracht bij kinderen, waardoor de ligging in het water beter wordt. Het aanleren, uitbouwen en verfijnen van de zwemvaardigheden gaat hierdoor makkelijker.

Edger van der Maat (MyFrog): “Er wordt meer les gegeven in de beleving van het kind. Steeds meer spelelementen worden toegevoegd. Ook worden er meer ondersteunende materialen zoals onze zwemschoen gebruikt. Dit vergroot het plezier bij de kinderen.”

Fabian (hoofd zwemzaken De Waterlinie): “De kinderen merken dat ze meer stuwing hebben met de schoentjes aan. Hierdoor ervaren ze succes en meer plezier. Het wordt makkelijker voor de kinderen om goed te oefenen”.

 

Onderzoek

Uit onderzoek van ZwemanalyseLAB is gebleken dat de zwemschoen van MyFrog met name bij kinderen die leren zwemmen erg helpt. Daarnaast bouwen kinderen die langere afstanden moeten zwemmen met behulp van de zwemschoen sneller conditie op. Lees hier meer over het onderzoek.

Meer weten